Svrbiguz
Drinske planine
Home Turoteka Kako? Čekićara GPS Tekstovi Galerija Tr-Fr Ukradeno Radnje Linkovi

Ruta 16:  Vrhpolje - Gornja Trešnjica - Grčić - Trutinac - G. Trešnjica - Vrhpolje

Karakteristike rute:

- dužina: 41km
- ukupni uspon: 1050m
- površina: makadam, asfalt, zemlja
- težina, fizička: 8
- težina, tehnička: 2
- potrebna kondicija: 4
- uslovi za vožnju: vožnja je moguća od proleća do jeseni, osim što se na kratkom zemljanom delu do hranilišta   orlova vožnja ne preporučuje posle jače kiše.

mapa rute (650Kb)
GPS tracklog i waypoints (pogledajte napomene o GPS podacima)

Teška ali i veoma atraktivna tura koja će nas između ostalog odvesti u posetu veličanstvenim beloglavim supovima. Pored toga na meniju su sjajni predeli i izuzetni vidici od kojih su neki među najboljima u Srbiji - sve zajedno više nego dovoljno da se biciklisti sa odgovarajućom kondicijom odluče za ovaj izlet.

Iz Vrhpolja krećemo putem pored Drine (uz potrebnu pažnju, jer ovo je put sa intenzivnijim saobraćajem), i prošavši skretanje za Gornju Trešnjicu (iz tog smera ćemo doći na završetku putovanja) stižemo do skertanja za Grčić. Odatle nas očekuje težak i dug makadamski uspon: sa 200 do na skoro 900m nadmorske visine. Kao doping ćemo koristiti poglede koji se otvaraju sa pojedinih tačaka.

Da bismo stigli do hranilišta supova (mesta na kome se ostavljaju lešine uginulih životinja ili meso iz klanica) treba da privremeno napustimo put ka prevoju iznad sela Trutinac i spustimo se kratkim putem napravljenim specijalno zbog toga da se olakša pristup i doprema mesa na hranilište. Mali gubitak visine (oko 50m) nam sigurno neće teško pasti jer ćemo u plavetnilu iznad nas obično ugledati neku od ovih neverovatnih živih jedrilica, čiji raspon krila može da dostigne i tri metra. Zahvaljujući brizi i zašiti sada ih u njihovom "gradu" - kanjonu Trešnjice - ima 32. A ako imamo sreće i na hranilištu bude gozbe za njih, možemo doći u priliku da ih posmatramo i fotografišemo sa par stotina metara udaljenosti - doživljaj koji se pamti čitavog života.

Po povratku na put za Trutinac brzo se stiže na prevoj sa koga se slikovitim putem spuštamo ka selu Trutinac, smeštenom na terasi visoko iznad kanjona Trešnjice. Veličina i dubina kanjona su impresivni, i sigurno je da naši foto aparati neće moći mnogo da se odmaraju. U selu počinje lošiji put kojim se može spustiti na samo dno kanjona a odatle se onda može popeti na drugu stranu, u selo Košlje - poduhvat samo za kondiciono veoma spremne i strpljive bicikliste.

Do sela Grčić se potom vraćamo istim putem a onda skrećemo na jugozapad, ka Gornjoj Trešnjici. Na ovoj deonici će biti još atraktivnih vidika ka završnom delu kanjona, u koji ćemo se konačno i spustiti na njegovom već sasvim pitomom delu. Ta tačka je istovremeno i centar Gornje Trešnjice. Levo će nas asfalt koji prati rečicu Trešnjicu odvesti do Drine i završetka naše ture, na način dostojan njenog prethodnog dela, a oni koji nisu bili raspoloženi da u divlji deo kanjona siđu biciklom iz Trutinca, ovde imaju priliku da to urade pešice - markiranom planinarskom stazom koja kreće desno.

Sažvaćak (objašnjenja kolona u tabeli)

dist. (km) ime tačke

visina

tip podloga mesto / opis komentar
0 s Caparic 208 TL asfalt Vrhpolje
3,3 vo 46 193
asfalt
Uređen izvor levo (spomen-česma palim borzima).
7,3 s G Tresnj 195 TL asfalt Pošivena ćuprija Produžiti pravo (levo se odvaja put za G. Trešnjicu - sa te strane se dolazi na završnom delu ture. Odmah posle raskrsnice prelazi se preko mostića zvanog "Pošivena ćuprija".
8,2 R 175 210 TL makadam
Skrenuti levo, unazad i uzbrdo, na makadamski put.
8,4 R 176 230 V makadam
Produžiti levo (desno i uzbrdo se odvaja sporedni makadam).
9,4 vidik Drin 320
Pogled na Drinu.
9,7 Nemcevici 350
makadam Nemčevići selo
10,1 vidik 06 399
makadam
Pogled na litice iznad kanjona Trešnjice.
10,9 R 177 460 TL makadam
Produžiti pravo i uzbrdo (levo i nizbrdo se odvaja drugi makadam). Odavde vrlo dobar makadam.
13,9 R 178 655 Td makadam
Produžiti pravo (desno se odvaja drugi makadam).
14,0 R 179 660 V makadam
Skrenuti levo, nizbrdo (desni krak ide uzbrdo, ka Debelom brdu). Odavde solidan makadam.
15,3 Grcic-skol 650
makadam Grčić Seoska škola.
15,6 R 180 664 K makadam
Produžena raskrsnica na kojoj se sreću četiri puta. Najpre se jedan odvaja desno, uzbrdo, a zatm drugi levo, nizbrdo. Treba produžiti pravo i uzbrdo. (Na ovu raskrsnicu se vraća posle povratka iz Grčića.
16,0 vo 47 696
Izvor desno.
16,7 s orlovi 778 V zemljani put
Skrenuti desno, ka hranilištu beloglavih supova. Novoprobijen put, prihvatljiv za vožnju.
17,3 orlovi-hra 730
zemljani put
Sa ove tačke se mogu posmatrati supovi (sada ih inače na ovom prostoru iam 32) koji dolaze na hranilište udaljeno manje od 200m. Povratak na raskrsnicu "s orlovi" je istim putem.
17,9 s orlovi 778 V makadam
Ponovo na ovoj raskrsnici - skrenuti levo, uzbrdo. Na deonici koja sledi ima nekoliko mesta sa lepim pogledom na kanjon Trešnjice i gnezda orlova u liticama iznad njega.
21,5 Trutinac

makadam Trutinac Na ovom mestu počinje lošiij put kojim se može spustiti u kanjon Trešnjice i popeti na drugu stranu ka Košlju. Ova raskrsnica je, međutim, najdalja tačka ove ture - krenuti nazad, istim putem.
26,1 R 180 664 K makadam
Ponovo na R180. Skrenuti desno, nizbrdo, na put za Grčić.
27,0 Grcic 2 575
Drugi deo sela.
28,4 R 183 470 Td

Produžiti pravo (desno se odvaja sporedni makadam koji ide i ka kući Luke Vučićevića, čoveka koji brine o supovima).
30,6 R 184 240 Td asfalt G. Trešnjica Produžiti pravo, preko betonskog mostića. (Desno ide asfalt za obližnji ribnjak.)
30,6 G Tresnjic 240 T asfalt centar G. Trešnjice Crkva, škola, prodavnica. Skrenuti levo (asfaltom). Desno se odvaja makadam koji vodi u kanjon Trešnjice (postoji pl. markacija).
31,8 ribnjak 2 233
asfalt
Ribnjak levo.
33,5 s G Tresnj 195 TL asfalt Pošivena ćuprija Ponovo na ovoj raskrsnici . Skrenuti desno, a potom se do Vrhpolja vraća istim putem kao i pri dolasku.